THE HISTORY OF RUSSIAN PHARMACEUTICAL INFORMATION MARKET. REPORT III: THE MAIN CENTERS OF PRODUCTION OF ADVERTISING MARKETING INFORMATION

Abstract


In this series of articles the authors analyze becoming of the pharmaceutical information market in Russia. It emerged from two sources: fragments of the Soviet system of circulation of pharmaceutical information and as consequence of business projects. The information segment, being “sectoral” or “internal” to pharmaceutical market, formed over time infrastructure of production, distribution, storage and consumption of its goods. Initially, considered as auxiliary, it turned out into autonomous market with its own rules of the game, leading players and prices for services. The third report deals with production sites of advertising and marketing pharmaceutical information — pharmaceutical, advertising, PR and informational analytical companies in Russia of the 1990s — first half of the 2000s.

About the authors

S. N. Zatravkin

N. A. Semashko National Research Institute of Public Health, 105064, Moscow, Russia

E. A. Vishlenkova

The Ludwig-Maximilian University of Munich, 80539, Munich, Germany

V. G. Ignatiev

N. A. Semashko National Research Institute of Public Health, 105064, Moscow, Russia

References

  1. Бизнес-путеводитель по фармацевтическому рынку России. Под ред. А. Ю. Юданова, Е. А. Вольской, С. А. Лагунова. М.: Классик-консалтинг; 1998.
  2. Коровкин В., Светлов А. Телевизионная реклама фармацевтических препаратов. Ремедиум. 1998;(6):12—3.
  3. О рекламе подробно. Ремедиум. 1998;(6):6—11.
  4. Трофимова Е., Новиков А. Сколько стоит продвижение зарубежных ОТС средств на российском рынке. Ремедиум. 1997;(3):12—3.
  5. Мамедова Д. Проще пареных репов. Коммерсантъ. Секрет Фирмы. 2013;(6):78. Режим доступа: https://www.kommersant.ru/doc/2186453?ysclid=lzjnaxwxwo344399605
  6. Светошкина Ю. С., Фельдман О. П., Вольская Е. А. Реклама в научной медицинской периодике. Ремедиум. 2005;(9):40—3.
  7. Фармацевтические public relations. Ремедиум. 2004;(5):11—4.
  8. Фармацевтический рынок России: расстановка сил. 2000. Под ред. А. Ю. Юданова, С. А. Лагунова. М.: Классик-Консалтинг; 2000
  9. Новейшая история российского фармацевтического рынка. Под. ред. Д. Мелик-Гусейнова. М.: Литерра; 2006.
  10. К новым вершинам фармрынка! Режим доступа: https://mediametrics.ru/articles/view.html?id=65552
  11. Елкина О. Наша марка — «Ремедиум». Ремедиум. 1998;(11-12):34—6.
  12. Навигаторы рынка. Фармацевтический вестник. 2004;38(359):22.
  13. RMBC уходит с фармрынка. Режим доступа: https://pharmvestnik.ru/content/news/rmbc-uxodit-s-farmrynka.html

Statistics

Views

Abstract - 4

PDF (Russian) - 3

Cited-By


PlumX

Dimensions


Copyright (c) 2025 АО "Шико"

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Mailing Address

Address: 105064, Vorontsovo Pole, 12, Moscow

Email: ttcheglova@gmail.com

Phone: +7 903 671-67-12

Principal Contact

Tatyana Sheglova
Head of the editorial office
FSSBI «N.A. Semashko National Research Institute of Public Health»

105064, Vorontsovo Pole st., 12, Moscow


Phone: +7 903 671-67-12
Email: redactor@journal-nriph.ru

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies