EDUCATION PROJECTS AS AN EFFECTIVE TOOL FOR DEVELOPING META-SKILLS AMONG MOSCOW PRIMARY CARE PROVIDERS: A CASE OF “SCIENTIFIC LABORATORY: MOSCOW POLYCLINIC” PROJECT

Abstract


Against the background of a large-scale modernization of primary health care, introduction of new treatment and diagnostic methods and clinical guidelines, primary care physicians have an increasing need to improve professional skills, expand horizons and adapt to a rapidly changing reality, requiring the development of meta-skills, for example, critical thinking and research competencies. The purpose of the study was to assess the possibility of developing meta-skills among primary care providers through an educational project exemplified by the “Scientific Laboratory: Moscow Polyclinic” urban project.

About the authors

E. I. Aksenova

Research Institute for Healthcare Organization and Medical Management of Moscow Healthcare Department, 115088, Moscow, Russia;

N. N. Kamynina

Research Institute for Healthcare Organization and Medical Management of Moscow Healthcare Department, 115088, Moscow, Russia;

A. V. Starshinin

Moscow Healthcare Department, 127006, Moscow, Russia

O. I. Nechaev

Research Institute for Healthcare Organization and Medical Management of Moscow Healthcare Department, 115088, Moscow, Russia;

I. A. Kryukova

Research Institute for Healthcare Organization and Medical Management of Moscow Healthcare Department, 115088, Moscow, Russia;

M. Yu. Kuznetsov

Research Institute for Healthcare Organization and Medical Management of Moscow Healthcare Department, 115088, Moscow, Russia;

References

  1. Щеголев А. В., Михеев А. А. Методология, инструменты и практика проектной деятельности в региональном здравоохранении // Экономическая среда. 2023. №4. С. 56—71.
  2. Старшинин А. В., Безымянный А. С., Костенко Е. В. и др. Реализация парадигмы превентивной медицины на основе процессного подхода // Вестник Росздравнадзора. 2022. №5. С. 31—44.
  3. Безымянный А. С., Тяжельников А.А, Юмукян А. В. Проекты по совершенствованию первичной медико-санитарной помощи в Москве, как основа для выбора научных направлений специалистов первичного звена // Современные проблемы здравоохранения и медицинской статистики. 2022. №2. С. 23—39.
  4. Тяжельников А. А., Юмукян А. В. Школа профессионального роста // Здоровье мегаполиса. 2021. Т. 2, №1. С. 47—53.
  5. Безымянный А. С. Чем больше будет людей, которым проект поможет найти свою дорогу в науке, тем лучше // Медицинская сестра. 2021. Т. 23, №6. С. 15—18.
  6. Арбатская Е. А., Тарханова Е. Г. Исследование содержания понятия soft skills // Креативная экономика. 2020. Т. 14, №5. С. 905—924.
  7. Гладилина И. П. Соответствие компетенций выпускников вузов и потребностей рынка труда в условиях цифровой трансформации // Современное педагогическое образование. 2022. №1. С. 10—13.
  8. Аксенова Е. И., Камынина Н. Н. Развитие исследовательских компетенций у специалистов амбулаторного звена // Московская медицина. 2023. №6. С. 70—73.
  9. Аксенова Е. И., Безымянный А. С., Бессчетнова О. В. и др. Оценка научно-исследовательского потенциала амбулаторно-поликлинического звена московской системы здравоохранения // Проблемы социальной гигиены, здравоохранения и истории медицины. 2021. Т. 29, № S2. С. 1331—1337.
  10. Тархов К. Ю. Опыт реализации проекта «Научная лаборатория „Московская поликлиника“» // Здоровье мегаполиса. 2023. №4. С. 130—143.

Statistics

Views

Abstract - 0

PDF (Russian) - 0

Cited-By


PlumX

Dimensions


Copyright (c) 1970 АО "Шико"

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Mailing Address

Address: 105064, Vorontsovo Pole, 12, Moscow

Email: ttcheglova@gmail.com

Phone: +7 903 671-67-12

Principal Contact

Tatyana Sheglova
Head of the editorial office
FSSBI «N.A. Semashko National Research Institute of Public Health»

105064, Vorontsovo Pole st., 12, Moscow


Phone: +7 903 671-67-12
Email: redactor@journal-nriph.ru

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies