The public opinion about health care: the main factors of increasing satisfaction of population with medical care
- Authors: Mihailova I.V.1, Siburina T.A.1, Son I.M.1, Shchepin V.O.2, Lindenbraten A.L.2, Mihailov A.I.1
- Affiliations:
- The Federal State Budget Institution “The Central Research Institute for Health Organization and Informatics” of Minzdrav of Russia
- The Federal State Budget Scientific Institution “The N. A. Semashko National Research Institute of Public Health”
- Issue: Vol 27, No 3 (2019)
- Pages: 231-236
- Section: Articles
- URL: https://journal-nriph.ru/journal/article/view/92
- DOI: https://doi.org/10.32687/0869-866X-2019-27-3-231-236
- Cite item
Abstract
Keywords
Full Text
About the authors
Iu. V. Mihailova
The Federal State Budget Institution “The Central Research Institute for Health Organization and Informatics” of Minzdrav of Russia
T. A. Siburina
The Federal State Budget Institution “The Central Research Institute for Health Organization and Informatics” of Minzdrav of Russia
Email: siburina@mednet.ru
I. M. Son
The Federal State Budget Institution “The Central Research Institute for Health Organization and Informatics” of Minzdrav of Russia
V. O. Shchepin
The Federal State Budget Scientific Institution “The N. A. Semashko National Research Institute of Public Health”
A. L. Lindenbraten
The Federal State Budget Scientific Institution “The N. A. Semashko National Research Institute of Public Health”
A. Iu. Mihailov
The Federal State Budget Institution “The Central Research Institute for Health Organization and Informatics” of Minzdrav of Russia
References
- Астафьев Л. М. Роль типологизации пациентов в оценке качества медицинской помощи. СОЦИС. 2005;(6):136-40.
- Саакян К. Р. Использование методологии медико-социологических исследований для оценки качества медицинской помощи. Вопросы теоретической и клинической медицины. 2011;(6). Доступно по ссылке: http://www.med-practic.com/rus/1210/26039/Использование%20методологии%20медико-социологических%20исследований/article.more.html (дата обращения: 14.02.2012).
- Куницкая С. В. К проблеме удовлетворенности населения медицинской помощью. Вопросы организации и информатизации здравоохранения. 2006;(3):33-6.
- Entwistle V. A. Public opinion on systems for feeding back views to the National Health Service. Quality and Safety in Health Care. 2004; (7):124-9.
- Goldstein L., Farquhar M. B., Crofton C., Garfinkel S., Darby C. Why another patient survey of hospital care. Health Services research. 2005. DOI :10.1111/j.1475-6773.2005.00477.X
- Linder J. A., Jun M. A., Bates D. W. Electronic health record use and the quality of ambulatory care in the United States. Arch. Intern. Med. 2007;167(13):1400-05.
- Higashi Т., Wenger N. S., Adams J. L. Relationship between Number of Medical Conditions and Quality of Care. N. Engl. J. Med. 2007; 356:2496-04.
- «Противостояние логик»: врач, пациент и власть в условиях реформирования системы здравоохранения. Сводный аналитический отчет Левада-Центра. Доступно по ссылке: www.levada.ru/cp/wp-content/uploads/2016/05/299_1-15_Svodnyj-analiticheskij-otchet.pdf (дата обращения: 08.10.2018).
- Обобщенные результаты социологических исследований отношения населения к системе здравоохранения. Доступно по ссылке: https://www.rosminzdrav.ru/news/2015/09/01/2516-obobschennye-rezultaty-sotsiologicheskih-issledovaniy-otnosheniya-naseleniya-k-sisteme-zdravoohraneniya (дата обращения: 23.09.2017).
- РОМИР: удовлетворенность медицинскими услугами в России. Доступно по ссылке: https://mresearcher.com/2015/07/romir-udovletvorennost-medicinskimi-uslugami-v-rossii.html (дата обращения: 02.08.2018).
- Гехт И. А., Артемьева Г. Б. К вопросу об изучении удовлетворенности населения системой здравоохранения. Менеджер здравоохранения. 2014;(4):6-12.
- Факторы удовлетворенности качеством медицинской помощи. Доступно по ссылке: https://studfiles.net/preview/2491507/page:48/ (дата обращения: 21.06.2017).
- Кокорин В. Г., Куковякин С. А., Шешунов И. В., Куковякина Н. Д. Удовлетворенность медицинской помощью (обзор литературы). Вятский медицинский вестник. 2009;(2-4):69-77.